Skata

Bad day at work. Eller egentligen inte, det var en bra dag, ända tills en RABIAT kärring rådfrågade mig om en grej och jag svarade. Men svaret dög inte och jag visste ju ingenting. Jag bara sitter och ljuger och är otrevlig mot folk. Varför då fråga mig? Hon var ju utbränd och cancersjuk och orkade inte med att jag "ställer massa krav" och "käftar". Jag försökte förklara mig. Det gick inte, då blev hon bara värre och värre och värre. Jag höll bara med om allt skit hon sa om och till mig. Det var enda sättet att bli av med henne.
Sedan avslutade hon med "Ha en bra dag", och hon sa det på ett sånt sätt som man säger till vem som helst, inte ironiskt, som man kanske skulle kunna tro efter vårt samtal. Det kändes så falskt och äckligt efter att hon spenderat de senaste 10-15 minutrarna på att skälla ut mig.
Inte konstigt att hon var utbränd, herrejisses, jag trodde hon skulle få en hjärtinfarkt vilken sekund som helst så som hon gick an mot mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0