Våra tankar

Efter en kanske lite okänslosam period från min sida. Eller okänslosam är väl fel ord (är det ens ett ord?), men en kort tid av lite frustration över vissa saker, tankar och grubblerier över andra saker, är vi nu tillbaka starka igen.

Kära. Lyckliga.

Min sambo sa nyss:
- Det är synd att du inte får något jobb och att vi inte hittar något hus.
Jag tycker precis samma sak, men sa:
- Jag vet, det tycker jag också men vi har det väl ganska bra ändå?
- Ja, men man kan alltid ha det bättre, menade han.
- Jo, men det tycker man väl alltid att man kan för man blir aldrig helt nöjd.
- Men det känns som vi står och stampar lite.
- Ja, men jag har ju ändå en inkomst så hittar vi ett hus kan vi ju köpa det och vi kan ju försöka skaffa barn för har jag inget jobb efteråt att komma tillbaka till så kan jag ju alltid plugga något mer.

Men vi har det ändå bra. Livet är inte alltid precis så som man vill ha det. Men man får kämpa vidare för att försöka få det som man helst önskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0