Den hårda verkligheten

Usch, fick just veta att två vänner till oss gjort slut. Alltså två vänner till oss som är ett par. Var ett par snarare. Känns konstigt, snopet liksom. De har alltid varit så söta och fina. Trodde de skulle hålla ihop.

Alltid läskigt när folk gör slut tycker jag.

Får en även att tänka på sin egen situation. Rädslan att förlora min halva. Rädslan att förlora det vi har och byggt upp tillsammans. Han är mitt stöd och min bas i tillvaron. Rubbas den rubbas allt. Hela min tillvaro rasar.

Nu har detta hänt dem.

Händer det dem kan de hända vemsomhelst, tänker man. Tänker iaf jag. Men det är klart att alla kan göra slut. Men det är inget man räknar med. Hoppet är det sista som lämnar människan.

Och jag kommer alltid hoppas på oss älskling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0