Tillfälligt tvivel och giftastankar

Inom loppet av en vecka fick vi veta att ett tredje par vi umgås med ibland, och som jag tycker väldigt mycket om båda två, har även de gjort slut. Suck.

Och det är konstigt men jag känner hur jag låter mig påverkas av det. Deras uppbrott får mig att tvivla på oss.

Jag intalar mig att det bara är någon tillfällig känsla på grund av det som skett runtomkring. Jag är väl rädd samtidigt som tankarna snurrar.

Mitt i tvivlet och ifrågasättandet av mig själv och mina känslor (typiskt mig) träffade jag häromdagen en mycket god vän som undrade om jag och killen ska förlova oss nu på vår kommande utlandsresa.

Och jag kommer på mig själv att hoppas på det än mer. Fantiserar om hur han när vi står på någon höjd med vacker utsikt och havet framför oss och han säger något sött till mig och friar. Jag kommer på mig själv med att tänka att jag skulle bli lite besviken om han inte friar där (han har ju pratat om det förut, inte att fria där, men att han vill förlova sig). Samtidigt som jag inte vill påtala det inför honom utan vill att det ska komma från honom, helt på eget bevåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0