Onsdagstankar

Vaknar med huvudvärk, mensvärk och ryggvärk pga mensvärken. Hungrig. Ligger kvar en stund, svarar på något sms. Gillar inte de dagar jag vaknar med ont i huvudet. Tänker att det kanske beror på mensen. Blir nog bättre om jag äter och dricker något, tänker jag sedan.
Går upp och ordnar gröt, en macka och ett glas vatten. Tar min första ACO Kvinna, eller vad de nu heter. Den första av hundra i den första burk jag någonsin köpt. Tänker att det är en menscykel till kvar. Sedan hoppas vi stå över en sisådär nio cykler.
Ser en film som heter Paris. Ganska okej, typisk fransk.
Drar upp persiennerna. Ser att termometern visar sju plusgrader. Allt ser smutsigt och grått ut ute.
Tittar lite halvt på Ellen DeGeneres. Stänger sedan av tv:n och slår på datorn. Städar i köket. Klarar inte av oredan på bänken där längre. Fixar håret och lägger på en gnutta make up.
Kollar lite bloggar, lyssnar på Spotify och annat slött i sängen. Fixar med lite grejer inför gubbens 30-årsdag. Bokar tvättid. Är lite sugen på sushi men det blir nog kyckling till middag.
Kanske jag ska ta en alvedon ändå och hoppas på det bästa. De dagar då jag vaknar med huvudvärk känns alltid lite förstörda.
Har lite pappersfix jag borde ta itu med. Borde även söka jobb. Får se om jag orkar, har sökt de viktigaste för denna vecka. Fortsätter nog i helgen. Har fått saker gjorda måndag-onsdag. Torsdag och fredag jobbar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0