vad väntar folk sig för svar när de ställer den här typen av frågor?

idag hände det igen.
men du, när ska ni skaffa barn då?
dousch. som ett slag i ansiktet. som en liten nål i hjärtat.
inte f_n vet jag! eller något i den stilen har jag lust att svara.
eller ett lite snällare; det är inte något man får på beställning, vad jag vet.
i stället svarar jag, för att inte trampa den andre på tårna (när jag själv just blivit trampad på mina egna tår utav frågan), den andre med en motfråga, att
varför frågar du just mig?

det fanns fler än jag i bli-med-barn-ålder där.
varpå jag får svaret att
nä, men jag tänkte eftersom du har förlovat dig och skaffat hus..
JAHA OCH!? ser du ett likhetstecken mellan dessa ting och att skaffa barn? tydligen är det en självskriven regel jag inte "fullföljer".
du behöver inte svara på frågan, säger en annan person vid bordet, som verkade tycka frågan var klumpig.
mm, tack, eller nåt.
jag har fått frågan X antal gånger, konstaterar jag till honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0