en omtumlande dag

jag är lite irriterad. men mest och framförallt är jag less.
det andra blodprovet jag tog förra veckan var lite lägre än det första.
det fick jag veta i dag.
det är tydligen inget bra, att det är lägre alltså.
att jag fick veta det först i dag tycker jag heller inte är något bra.

det hade inte skett någon direkt förändring med äggblåsorna sedan i torsdags. trots förhöjd dos.
det är heller inte bra.

därför avbryts behandlingen i dag.

och på mensdag två ska jag starta med puregon i stället.
ingen spray. skönt.
hoppas denna omgång funkar bättre.
med en högre dos från start denna gång.

den rationella delen av min hjärna förstår att det här är bra.
det är bättre att vi blåser av nu, tänker den. gör om, gör rätt.
det måste vara många bra, fina ägg. ingen mening att göra något halvdant.

den känslomässiga delen av min hjärna tycker att det här är dåligt.
inte strul nu igen, tycker den. jag vill vara gravid NU, helst i går.

slutsats: jag har blivit duktig på att vänta.
de flesta är gravid i nio månader.
jag har snart gått i väntans tider i snart två år.

Kommentarer
Postat av: Libra

Usch vad jobbigt att behöva avbryta. Lider med dig. Men som du skriver lika bra. Det hade säkert inte blivit något bra resultat annars som nog hade varit värre. Vet hur det känns att avbryta mitt i behandlingen. Man får försöka tänka att det kanske inte riktigt var er tur denna gång. Men nästa... :)

Många styrkekramar

2012-03-20 @ 14:19:54
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0