it's not a family affair

i går var hon igång igen. svärmor.
visserligen ringde hon i ett annat ärende men kunde ändå inte låta bli att fråga.
hur går det med sprayen då?
bra.
jag förstår att hon bara vill väl och gör det av omtanke.
men hon behöver inte fråga varje gång vi ses/hörs.

i början var det lite skönt att kunna prata om det.
men hur går det? när ska du börja med sprutorna? osv gör att jag gruvar mig lite inför att hon efter ivf kommer fråga hur mår du? och liknande för att kunna utröna eventuell graviditet. känns det som. sen om hon gör saker av omtanke är väl en sak, men det känns inte så omtänksamt. det blir påträngande.

uppskattar mer syster och mamma, som jag märker är av samma filosofi som mig. de finns där, men de frågar inte särskilt mycket. vill JAG berätta så berättar JAG.

blir vi gravida är det vår sak och därmed vår sak att välja när vi vill tala om det. förstår hon inte det kommer jag/vi få göra klart det för henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0