Lite av ett "etiskt dilemma"

Första besöket hos bm gav en del att tänka på. Min karl har funderat lite kring detta sedan innan men jag har inte "berörts" av det på samma sätt som honom iom att jag inte haft det i min närhet. Hans ena syskon har nämligen downs syndrom.
Därför funderar vi om vi ska göra ett kub-test. Vad jag förstod utifrån det bm sa och som stod i foldern tar man först ett blodprov och gör ett ultraljud.
Jag tror inte att dutt har downs. Men funderar ändå på om vi ska göra undersökningen, det är ju inget som skadar dutten, vi får en extra titt och kan släppa detta (nu kan ju inte undersökningen garantera nåt hundraprocentigt).
Jag känner mig dock lite ond i sammanhanget. Som att jag tror/förväntar mig att det ska vara något tok med dutten när jag inte alls gör det.
Jag tror dutt är frisk och fin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0