"bara" att invänta vul-tid

Bröstvårtorna må vara lite känsligare än vanligt men brösten känns fortfarande inte svullna/större/spända. Kanske kroppen vant sig vid "hormonnivån" eller nåt?
Kliniken ringde och jag ska fortsätta med crinone till v 10+0. Trodde jag var i 6+0 i dag men var visst 6+1 enligt henne.
Har också fått tid för vul men först om tre veckor(!) trots att jag berättade om mina farhågor. Men "vår" läkare skulle vara borta v 45 så därför blev det först v 46. Hon menade att det var för tidigt att se nåt annars men tycker mig ha läst om vissa som gjort vul redan i v 7. Aja, inte mycket att göra annat än att härda ut och hoppas på det bästa.
Har lite molvärk emellanåt och det "trycker" lite i slidan.


Kommentarer
Postat av: Libra

På vår klinik gör man ett VUL i v8 när man gjort IVF. Konstigt att inte du får. Hjärtat börjar ju slå redan i v5-6 något.
Håll ut! :)
Kram

2012-10-23 @ 17:58:15
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
Postat av: Emma

Men å andra sidan kan det ju vara sköntt att få VUL nära vecka 12.. eller närmare vecka 12 iaf då känns det inte som en lång evighet tills du får nästa livstecken från ditt barn. Jag fick mitt tidiga ultraljud i vecka 11 och då kunde läkaren se att allt var bra och då behövde jag inte vänta på vecka 12 längre för att värsta missfallstiden var redan förbi...

Håll ut!! Det flesta embroyn blir ju trots allt en bebis :)

2012-11-01 @ 21:49:31
URL: http://minbebis.com/blogg/emmaemma
Postat av: Anonym

Libra: de verkar ha v nio som standard här. Men så var läkaren borta den veckan och jag fick tio ist. En vecka kvar nu, bara att hålla ut som sagt.

Emma: jo jag har också tänkt på de positiva sidorna med att ha det först v tio. Måste tänka positivt.

2012-11-05 @ 11:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0