inget stick denna gång

förra gången kände jag att det ilade till precis när de satte in embryot. denna gång kände jag ingenting.
förra gången såg han väl mer eller mindre rätt in mot livmodern som det verkade enligt honom och var han skulle placera embryot. denna gång var det en annan läkare och hon använde ultraljud för att se och "mäta" något, som hon sa. 
 
jag glömde fråga hur länge jag ska ta crinone, men antar att det är fram till testdag. dvs ca tre veckor totalt. så var det senast. men jag ska fråga dem på måndag för säkerhetsskull.
 
vet inte när jag ska testa, för 18 okt eller vad det stod på papperet kommer jag nog inte kunna vänta till. kanske testar helgen om två veckor. passerar jag helgen om en vecka har jag passerat min egen BIM.
det blir ju lite konstigt hur jag ska räkna för jag hade ju egen ÄL förra helgen och blastocysten är väl fem eller sex dagar beroende på hur man nu räknar och jag satte ju in den fem dagar efter ÄL. så jag borde kunna se ett resultat om en vecka men kommer nog inte våga testa då. är rädd att bli nere (i onödan) om det inte visar något. men kommer samtidigt bli hoppfull om jag passerar min egen BIM.
men väntar nog som sagt till helgen om två veckor. vill inte testa en vardag och sedan gå till jobbet med ett minus. eller om jag får mensen på en vardag. fy, hemska tanke. men har ju som sagt åtminstone BIM till helgen så borde isf slippa det.
men nu ska det inte bli så. FÖR DET SKA BLI PLUS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0