två barnvagnsrookies på en första spaning

eftersom vi är två gröngölingar kände jag att det var på sin plats med en första "informativ" barnvagnskoll. vi åkte först till barnens hus. på väg in genom dörrarna tänkte jag nu är vi här, tänk att vi ska kolla på barnvagn. underbart.
frågade om mjuklift och hårdlift, fick info om duo och kombi (tror jag det kallades, vet inte riktigt om jag fattat exakt vad det innebär), sufflett och allt vad det var.
kände mig mer yr än innan då vi gick ut därifrån. så mycket att tänka på, så många val att ta hänsyn till. det är banne mig enklare att köpa en bil.
åkte till babyproffsen. hon förklarade bättre och vi förstod/visste/hade nog lärt oss något från besöket på barnens hus ändå. för nu hängde vi med lite bättre.
fastnade till sist lite för en brio go. man kan byta ut swivelhjulen till så kallade vinter/terränghjul. mycket bra. de kommer jag nog mest använda om det blir den. men kan nog vara schyst att ibland kunna klicka på swivelhjulen istället när man ska på något köpcentrum, t ex. för de var enkla att byta. gillade också konstruktionen, hur kompakt den var att fälla ihop med sittvagnen i, att liggdelen kom högt upp för oss som är långa, bekvämt handtag. högst intressant, som ni märker. denna kommer jag helt klart ha i åtanke längre fram.
vi spånade också lite på möbler och hur vi ska inreda barnrummet. så kul, och tänk så mysigt och fint det kommer bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0