confession

det känns som jag förirrat mig in på fel väg och inte kan hitta tillbaka. så många negativa tankar och jag vill få bort dem. hitta tillbaka till mig, till glöden, till viljan. till att KÄMPA. till lycka och KÄRLEK.

men det är så svårt just nu.

och jag vet att det är såhär det fungerar. negativt leder till mer negativt.

HUR ska jag lyckas vända? jag är så labil, splittrad och tippar så lätt över åt fel håll numera.

jag tyckte jag hanterade det rätt okej att första ET ej fäste men det vette fasen ändå. känns som det kommit i efterhand, eller snarare har mitt lite dåliga mående smygit sig på allteftersom.

ibland tror jag nästan att jag känner lite lätt ångest. vet knappt själv för det är inte något jag brukar uppleva.

VAD ska jag ta mig till? bara vänta till 21 aug då läkaren ska ringa?
och tiden fram till dess? visserligen är det "bara" en månad men ibland känns denna process som en EVIGHETSMASKIN som aldrig tar slut. eller snarare ger RESULTAT.

i smyg smider jag "planer" för mig själv och sätter upp "deadlines".

känns som jag behöver erkänna allt för någon igen, bikta mig. som jag gjorde till syster vid mitt senaste sammanbrott i våras. men jag har svårt att öppna mig om detta för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag förstår hur du har det, man grubblar och tänker för mycket när man är i den här situationen. Finns det ingen utomstående som du kan kontakta så att du får komma och prata av dig. Jag har själv tänkt tanken att göra det, men så försöker man hitta gnistan igen och så går det lite till. Jag skriver mycket dagbok, det hjälper mig att sortera tankarna, det kanske du också gör?



Kram på dig från en som startar IVF nr 2 i höst.

2012-07-26 @ 10:40:52
Postat av: Libra

Hej! Var ett tag sen jag var inne nu. Har du funderat på att prata med en kurator? Det har hjälpt oss mycket i vår sorg och jag ska fortsätta med det inför nästa IVF. Tror det kan vara bra.

Kramar

2012-07-29 @ 18:01:30
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
Postat av: li

ja, och jag var bra på att grubbla och analysera redan innan detta.. har funderat lite på någon utomstående men vet inte hur/vart jag ska vända mig, hur jag ska få det att funka med jobb osv.

jag skrev lite dagbok vid tiden kring mitt MF men annars skriver jag bara av mig här. fast man håller nog tillbaka lite då man skriver på internet även om jag är "anonym".



kramar till er båda.

2012-07-30 @ 21:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0