dilemma är bara förnamnet

oookej. har lite panik. eller panik är väl att ta i. men det här var lite taskig timing, om jag nu får säga så.
igårkväll när jag skulle lägga mig märkte jag att det kommit lite rosa.
shit. mens. redan?
tidigt imorse när jag gick på toaletten var där inget.
men nu är det igång.
EN VECKA tidigare än beräknat.
därför störtade jag till apoteket i förmiddags. men inget recept fanns än. skit.

min hjärna har gått på högvarv sedan igårkväll. frågorna som snurrar är:
sa sköterskan att jag skulle börja med puregon på mensdag två eller sa hon att jag skulle börja två dagar efter mens, dvs antingen idag eller imorgon? och ska jag räkna igår som första mensdag eller idag? tänkte eftersom den var lite trögstartad.
så är det idag, imorgon eller på måndag jag ska börja med sprutorna? har det ens någon avgörande betydelse?
för att vara lagom, och det gillar vi ju här i sverige, kan jag tycka att jag borde börja med sprutorna imorgonkväll. så landar jag någonstans mittemellan allt.
MEN jag har ju inget puregon. bara menopur sedan förra omgången. kan jag ta det imorgon i brist på puregon? det borde väl inte vara någon fara att "blanda" och ta menopur en gång, målet är ju ändå detsamma..? 
säg att jag tar en dos menopur imorgon, ska jag ta 112,5 som läkaren ordinerade mig från början förra omgången (men det visade sig vid VUL vara för låg dos, varför han höjde mig till 150 men det hjälpte ändå inte riktigt) eller ska jag ta en dos 150 direkt?

det bästa vore om det fanns en allmän ivf-jour för sånt här, jag blir alldeles snurrig på mina tankar.

Kommentarer
Postat av: Libra

Åh vilket dilemma. Jag använde andra mediciner och körde långa metoden så vet inte riktigt. Tror det är på dag 2. Alltså den andra dagen med mycket blödning, inte bara rosa. Har ni ingen akut kvinnoklinik du kan ringa till eller kanske 1177?

Hoppas det löser sig.

Kram

2012-03-24 @ 17:21:45
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
Postat av: Vanilla - mamma till Lilla hjärtat ♥

Åh, vad jobbigt! Det borde verkligen finnas någon att ringa och fråga om råd!

2012-03-26 @ 19:18:13
URL: http://byvanilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0