Zoe

vaknar av mobilalarmet. snoozar tre gånger. ligger sedan i sängen och läser hennes ord. hennes tankar. delar av hennes värld. ser det vimla förbi framför mina ögon.

kliver upp och ser att det fortfarande snöar lite ute.

kallt i lägenheten. öppnar garderoben och tvingas tända i hallen för att se in bättre bland mina plagg. detta mörker, tänker jag.

hittar svarta byxor och randig tröja.

öppnar ytterdörren och plockar upp tidningen som ligger där utanför. läser en rubrik om någras girighet. äcklas av vad människor är kapabla till.

tänker att jag vill vara som henne. leva som henne. tänka som henne.

men det går inte. jag är för platt, för tråkig. för torr. lever för torrt. livet är för torrt och fattigt här. i denna stad.

men hon inspirerar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0