Dåliga ursäkter

För någon timme sedan ringde de om det ena jobbet som det var sagt att de skulle göra idag. Inte helt oväntat fick jag det inte. Var lite skeptisk i och med att han redan innan sagt att jag saknade en del erfarenhet (varför då ändå ta mig vidare till intervju?) och att jag var ett wildcard (också en konstig sak att säga).

Jag kan inte låta bli att bli arg och ledsen. Att jag saknar erfarenhet är bullshit i mina öron, men OM jag nu inte har erfarenhet, hur ska jag då få det om ingen ger mig chansen?

Jag blir trött och less på känslan av att jag bara står och stampar på samma ställe hela tiden. Jag vill något med mitt liv och jag vill komma någon vart.

Jaja, bara att hoppas på det där andra jobbet då, fast nu vågar jag egentligen inte hoppas på något alls längre. Särskilt inte det jobbet, för det vill jag ännu hellre ha än det här som jag nu inte fick.

Intervjun där igår gick väl bra i alla fall. Men det gjorde den jag var på i tisdags också och tji fick jag ju där. Anyhow. Det var fyra personer som satt med under intervjun igår och jag blev faktiskt inte mer nervös för det. Var inget nervös alls egentligen. Jag hoppas bara att de förstod mig rätt i saker jag sa (man vet aldrig hur folk tolkar ens svar). Men där kommer jag nog inte få besked förrän om ca två veckor.

Suck åt tillvaron idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0