Jag kan inte anklagas för att vara en moraltant i alla fall

Igår på ICA vid kassan:
- Du.. säger min sambo och hintar mot en hundralapp som ligger på den där lilla bänken där man ställer sin korg för att packa upp sina varor på rullbandet.
- Take it and do it fast, säger jag efter att ha tittat på den ca en sekund (och fråga mig inte varför jag sa det på engelska, jag kanske trodde jag var med i en spännande film och just kommit över "the treasure").
Karln lyder.

Hur skulle ni gjort?
Jag tycker inte de i kassan ska ha den, för ligger pengarna där de låg är det uppenbarligen inte förlorade kassa-pengar. Hade det varit en större summa hade jag lämnat in den hos polisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0