knepet är att se till att man inte dör i väntan på det goda livet

över ett halvår har gått sedan jag var här sist. mycket vatten har runnit under broarna och allt det där.

men nu är jag här och det är det som räknas.

jag tänkte komma och påstå allt det här med nytt år och nya möjligheter (till bättre bloggning bland annat), men nu har det fasen gått mer än en månad av det nya året och att komma med ett sånt talesätt NU vore bara löjligt.

det är ju ändå min privata blogg detta; jag säger privat eftersom ingen läser (tror jag det efter sisådär sju månaders tystnad, men det var inte många som läste förut heller). anyhow, det jag menar är att jag tänker försöka blogga här nu och vi får se hur det går helt enkelt.

mycket har iaf hänt för oss, oss=mig&gubben. vi har flyttat och renoverat två rum jättefint. jag har fått ett bra jobb. livet flyter på.

många bakabebisförsök har det varit också. men tant röd hälsar på varje månad utan min tillåtelse; hon är inte lite fräck den där tanten. jag har varit smått deppad över att det inte tagit sig ibland. jag har tänkt dumma tankar om andra lyckosamma människor som lyckats men jag försöker nu tänka positivt. jag är ju en människa med just positiv livssyn och tror att positivt föder positivt.

sen är det ägglossning här i dagarna så det blir till att ligga i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0