"bara" en månad till

i dag ringde läkaren.
han var trevlig, visade omtanke och hänsyn.
vi inväntar mens som bör komma i början av september.

(undrar varför de flesta nästintill förutsätter att jag varken har regelbunden mens eller ägglossning när jag tror mig ha bägge. dock är jag osäker på om jag verkligen släppt ett ägg just denna månad. har haft flytningarna men har inte haft några direkta ÄL-känningar som jag brukar ha den specifika dagen. har tagit något test men det har inte givit fullt utslag. nåväl.)

cykeldag 12 ska jag göra VUL och en dag efter ÄL ska jag börja med crinone. fem dagar efter ÄL sätts det upptinade embryot tillbaka.

dock tror jag att VUL på dag 12 inte kommer visa alltför mycket då jag brukar ha ÄL kring dag 18 men läkaren "envisades".
han tyckte också att 12 dagar från ÄL till mens var lite gränsfall varför han tyckte jag skulle köra på crinone även denna gång, "trots" naturlig cykel. men jag har nog 11-13 dagar och jag har läst att det ska vara OK. jaja. jag gör som doktorn säger och hoppas att allt blir bra. att allt blir BEBIS.

insåg på vägen hem att i september är det ETT ÅR SEDAN jag ringde första samtalet om utredning. ETT ÅR. det är PÅ TIDEN ATT DET BLIR BEBIS NU.
i denna bebiskarusell tar man allt steg för steg och sätter upp små delmål. då märker man inte att tiden flyger på samma sätt. men ibland stannar man till och tänker efter och då inser man hur allting rinner iväg.

jag vill vara gravid nu.

Kommentarer
Postat av: Libra

Vad spännande. Ska hålla alla tummar och tår jag kan. Har själv också lite få dagar mellan äl och mens, 11. Kanske man kan be om Crinone?

Kram

2012-08-23 @ 10:03:43
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
Postat av: li

tack fina, fina du. och jag hoppas givetvis för er med.

det borde du kunna göra, tycker jag.

kramar

2012-08-23 @ 23:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0