trust your instincts

var hos min (höggravida) vän i går. hon som "bara" vet att vi har svårigheter. men nu vet hon det mesta, i kort version.
jag har känt på sistone att det är dags att hon får veta. hon vet ju redan att vi har problem, så varför inte berätta fullt ut..? so I did. det kändes ganska skönt. hon förstod väldigt bra. lyssnade väldigt bra. sa saker jag redan tänkt själv.

vad vore jag utan alla fina människor jag har runtomkring mig?

och en tanke jag burit ett tag förmedlade jag med henne. att inte säga nåt till någon innan vi åker till IVF-kliniken nästa gång.

trodde att ägglossningen gått mig förbi eller att jag av någon anledning inte haft någon.
men så igår. hade typiska ÄL-känningar. dag tjugo. två dagar senare än väntat.
tog ett test på kvällen när jag kom hem: jag kände rätt.

ännu ett bevis på hur väl jag känner min kropp.

i dag har jag ibland nästan haft mensliknande, lätt värk.
efter att vi haft sex kände jag mig väldigt öm i tio minuter efteråt.

vi bör ha prickat ägglossning ganska bra denna gång, gissar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0