Bebisdröm

Födde barn i natt. I vecka 23. Fast ungen var fullstor, som om jag gått en hel graviditet.
Förlossningen var lite jobbig men helt klart hanterbar. När den var ute klippte karln av navelsträngen. Två klipp så var den av. Barnmorskan slängde upp bebisen på axeln och vi försökte se om det var en tjej där den låg på hennes axel. Vi/jag trodde det var det så vi sökte bevis. Men bm bar iväg och grejade nåt med bebisen. Jag blev lite besviken att jag inte fick den på mitt bröst direkt.
Men sedan la hon dit henne. För det var en hon. Påklädd på mitt bröst. Hon låg på rygg och tryckte sig mot min arm i ett försök att söka mat. Jag satte mitt finger i hennes hand och hon klämde åt så hårt att det gjorde ont.
Det var en fin dröm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0