Nästan helt flyttad

Igår kånkades och fejades och packades och bars det.
Jag gick upp och ner i trappor som om det vore det bästa jag vet.
Idag har jag lite ont i rygg och armar.
Jag har bytt gardiner, planterat om blommor, placerat ut lampor och ljuskreationer på väl valda ställen.
Det står båda våra namn på dörren.
Ändå har jag ett vardagsrumsbord, en skobyrå, en liten bokhylla, ett köksbord och lite diverse småplock kvar borta hos mig.
Så ska den städas ur också.
Hör min suck. För det är uppenbarligen ingen som hör min bön om att det ska säga svisch och sen är allt gjort.
Som om inte uppackandet och iordningställandet och sorterandet och städandet här vi ägnat oss åt idag vorde nog.
Och så allt mitt gnäll på det.
Man kanske skulle slå till på lite fest ikväll så det blir nån ordning på mig igen sen. Såhär gnälligt kan vi ju inte ha det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0